Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

Tredje dagen

Kategori: Allmänt

Bilder verkar inte funka att lägga upp,😿
Vi har det dock fortsatt superbra. 
igår red vi våra två dressyrlektioner på fm och vi fick byta hästar. Lotta red albinon o fick honom väldigt på tårna o het... Vi rider olika... 
Jag red Uzifor första lrktionen, en vit lusitanohingst o det gick helt ok. Andra lektionen var med Ubuato och det gick bra, vi fick öva på skänkelvikning och shoulder in, "öppna". 
Lunchen var god mat, men stämningen lite underlig. Olika grupper satt o pratade tvärs över bordet på olika språk, blev inte alls bra. 
En timme i solstolarna hann vi med innan sista markarbetet.
det blev en pulshöjare,!
Nu var det inte bara bommar på marken utan ett kryss oxch ett rättuppstående, som han, Antonio, höjde tre ggr. Sen var Lotta och jag bleka av skräck och sa: Höj inte mer...😬
Min häst Riverfield tappade en sko precis när jag satt upp. Jag hörde hur det klonkade och tittade ner och då satt den bara på halva hoven.
det tog en stund innan en ny häst var i ordning och det var en fuxhingst som slängde med huvudet hela tiden och var helt olik det mesta jag har ridit.
Jag kände mig mest okontrollerad och som att jag höll en freakshow, men jag såg en filmsnutt och då såg det inte helt fel ut.
Jag höll dock på att gå överstyr en gång när det blev fyra galoppsprång istället för fem och Vanderflötenlöten...drog ut på språnget och jag kom helt efter. 😯
Men kul var det! 
 Kvällens middag var riktigt trevlig och full av skratt, tänk så olika det kan vara med i princip samma människor. 
 
Idag har vi startat med en powerwalk i grannskapet på 30 min och ska nu kl elva rida markarbete igen... 
Det blev lite omstuvning av schemat. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: