Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

Nya takter!

Kategori: Allmänt

Förra veckan började Eva rida mig igen. :-)
Det var riktigt roligt och kul att komma ut och röra på sig igen. 

I onsdags var vi dessutom på kliniken igen med grabben. Den här gången blev han friskförklarad! Härligt! Alla var så glada och nöjda.
Av frakturen syntes inte ett spår och själva hovställningen var mkt bättre på bägge fram. De mätte oss också. Turbo var 137 cm och jag var 161 cm i mankhöjd.
Han är inte liten min pöjk.

Igår busade vi med Eva när hon skulle ta ut oss i hagen. Först vände Turbo och gick ut ur hagen när hon släppte honom. Jag gick först in, men när jag såg att han var utanför och försvann iväg då blev jag orolig och sprang efter...det kändes ju lite skönt att springa lös på¨gården så vi for runt ett varv eller två. Ner runt hönshuset, sen ner till planen utanför paddocken. Där sprang vi runt en del tills jag fick nog och började beta. Då kom Eva och bjöd på havre! Nice!
jag tog för mig och då tog hon på mig grimman igen, men det var ok, vi hade nog busat klart. Turbo sprang in i paddocken och vi gick efter och hon stängde grinden. Efter ett tag fick hon på Turbo grimman också och vi gick tillbaka till hagen i sakta mak.

Ikväll red vi ut igen. En halvtimme först i skogen och sen vägen tillbaka. Det var riktigt härsligt och skönt även om det blåste som bara den och jag blev lite förskräckt både här och där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: