Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

Inge bra

Kategori: Allmänt

I morse var Eva i stallet ganska länge. Vi fick mat och sen kom Ann hovslagare och satte nya skor på både Skrållan, mig och Noppe.
Eva pysslade med alla och gav Turbo medicinen, men hon blev bekymrad igen när de släppte ut Skrållan och fölen. Jeppe sprang iväg med full fart, men Turbo kom kanppt upp i trav innan han saktade ner igen och stannade och började beta istället. Det var som att han inte hade kraft att springa...
Ikväll har alla stalltjejer ringt Eva och varit bekymrade över Turbos allmäntillstånd. Hon har messat med veterinären igen precis som varje dag och de ska pratas vid i morgon bitti...
Vad kan felet vara egentligen? Nu är ju magen bra, konsistensmässigt i alla fall...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: