Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

ATG igen

Kategori: Allmänt

Igår blev frukosten väldigt försenad! Irriterande! Men till slut kom Eva och gav oss mat. Sen var det ett pyssel och sjå, alla fick gå ut i hagen utom Turbo och jag. Plötsligt kom Jessica in också och så var det dags att åka till kliniken igen.
Men vad jag förstod så var det bra besked den här gången. Turbos hovställning såg bättre ut. Han ska ha kvar den här skon i en vecka till , sen ska vi in på måndag igen och han ska få en ny sko som ska sitta i två veckor. Därefter ska han röntgas igen och förhoppningsvis är han sen frisk!

När vi kom tillbaka så var det hagen som gällde direkt och senare på dagen kom Skrållan och gjorde oss sällskap.  Mycket trevligt, det var länge sen vi sågs! Turbo var ju lite stökig först men Skrållana gav honom en rak höger så han lugnade ner sig.
:-)

Sen fick de också för sig att han skulle bo i en egen box! Det gick bra och var skönt ett par timmar, men sen var Turbo ledsen och mina tuttar sprängde.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: