Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

Länge sen sist

Kategori: Allmänt

Det var länge sen jag skrev något här.

Det har varit en varm månad. Vi har varit ute långa dagar men inte på nätterna för de har varit oroliga att Turbos hov skulle bli sämre om vi var ute på nätterna, det är mycket insekter och vi vandrar runt för att undvika dem. Därför har vi varit inne på nätterna så Turbo har fått vila ordentligt, och jag också... :-)

Jag har visst inte heller berättat att Jessica har kommit hem och träffat Turbo. Det var en glad stund för henne, han fattade inte mycket... ville bara bita henne.



Jessica har också infört ridningen igen. Hon satt upp på mig en sen kväll barbacka och vi red runt med Turbo flängandes runt omkring. Men det var skönt att få jobba lite.





Vi har även övat en del mer lastning med hjälp av både Eva, Jessica och Josefine. Det har oftast gått bra och mitt sår har läkt nu också sen den olycksaliga lastningen, men det tog tid.
Idag var vi på banan och de hade byggt en bana utefter ena långsidan där vi skulle träna på att marschera i grimma och grimskaft och även att trava och galoppera. Men Turbo hade inte ork och tålamod att vara duktig så länge. Efter en liten stund stod han på två ben och viftade över Jessicas huvud och sen for han runt som en tok och galopperade, små-skrek och skuttade på alla sätt.
Han är en riktig liten hingst den där. :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: