Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

Nyheter och utveckling

Kategori: Allmänt

Igår när Eva hade mockat så band hon upp både Turbo och mig i stallet.
Jag stod ju som jag brukar, det annorlunda var att Turbo accepterade att stå stilla uppbunden helt själv. Han slingrade lite men hon kunde både borsta honom, kratsa alla hovarna och sen putsa på mig och han stod snällt och väntade. Det var ganska coolt! Vi var nog lika förvånade alla tre.

I morse fick vi mat av Charlotte, sen kom Eva och släppte ut oss, men inte var som helst. Ner i en hage med sex ulliga tackor!
Men det gick bra, varken Turbo eller fåren brydde sig om varandra så vi betade på varsitt håll och det var itne mkt mer med det.

I lördags när Turbo var precis 8 veckor så gjorde Eva en mätning igen.

Nu är Turbo 124 cm i mankhöjd och väger 138 kg!

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Men ååh vilken duktig plutt! Jag tänkte på det häromdagen, hur det skulle gå att binda upp honom, men det verkar ju ha löst sig galant :)



    Ser sjukt grönt och härligt ut hemma! Längtar!



    Puss!

    2010-06-08 | 09:17:45

Kommentera inlägget här: