Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

Pulsa igen!

Kategori: Allmänt

I morse kom Eva och Zampa in igen, gav oss frukost och sen på med sadeln och ut i snön och vandra igen. Men det var en vacker morgon, vi gick samma runda som igår. Zampa rusade runt fötterna på mig och kors och tvärs på fälten. Snön var så djup på några ställen så jag verkligen fick lov att ta i och nästan tappade fotfästet.

Vi red runt några varv på banan/volten också men den var nyplogad så då blev den isig och hal så det gick inte att trava eller galoppera idag. Eva tyckte dock att jag blev mjuk och trevlig att ha att göra med. :-)

  Zampa i stallet


  På promenad


 Turbo 10 månader

 Polarna, Turbo och Jeppe

Kommentarer


Kommentera inlägget här: