Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

Det är ett evigt bandagerande

Kategori: Allmänt

Efter vår två veckors husarrest så var vi in till veterinären igen och Turbo fick på sig en plastsko på höger fram. Den limmades fast med ngt superlim.
Tyvärr satt den bara i  4 dagar.
Sen dess har Eva och Jessica och Ann försökt få dit den på en massa olika sätt. limmat två ggr. Den första gången satt den 7 timmar. Den andra gången en kvart... sista dagarna har de lindat fast den med ngn speciallinda som tydligen kostar massor, varje linda kostar nästan 100 kr. Igår fick de dessutom gå runt i hagarna och leta efter skorna för de hade ramlat av trots det....
Men som tur var hittade de skorna, de kostar över 600 kr styck... och lindade på den igen i går kväll.

Turbo har vant sig vid allt benlyftande och lindande, men han biter dem gärna och det underlättar ju för dem om de är två när den ska lindas fast.
I morgon ska vi visst åka till kliniken igen och limma på den. Då har Jessica åkt tillbaka till Linköping så Camilla ska hjälpa Eva med oss dit.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: