Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

Transportträning! Turbo 10 veckor!

Kategori: Allmänt

Efter frukosten idag som Eva serverade så var jag lite ivrig att gå ut i sköna hagen. Men först skulle vi visst lära lillen gå in i släpet...
Jag fick gå ut och in några gånger för att visa honom hur man gör och att det inte är farligt, men han var väldigt tveksam!
Jag stod inne i vagnen och ropade på honom tillsammans med Ebba, Eva höll Turbo i grimskaftet och Pernilla kom och tryckte på honom bakifrån... efter en halv timme hade de med lock och pock och genom att lyfta hans framhovar uppför rampen och putta på bak... så var han inne!
Glatt kom han in och pussades och åt lite hö, då såg han mäkta stolt ut och jag också!





 





De stängde dock inte dörren om oss idag utan efter en stund gick vi ut igen och ner till hagen.
Skönt! :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: