Evas hästblogg

Jag är en kvinna i mina bästa år som rider så mycket jag kan och hinner. Just nu har vi två hästar i familjen. Ett eget uppfött halvblod som heter Turbo Cartoon och som är född 4 april 2010 av mamma Flowerhills Tara. Tara är en irländsk sporthäst född 1999 som vi ägde i nästan 8 år men som vi sålde nu i mars till en glad Marie i Karlstad. Sen har vi Einar, en valack efter Cardento, 10 år, hopphäst men också väldigt duktig och fin i dressyr. Vi är min dotter Jessica och jag och till viss del maken-finansiären.:-)

Fortsättning dag tre

Kategori: Allmänt

 
 
Ser ni sköldpaddorna, några av de alla andra djur som finns här, påfåglar, papegojor, hundar, kor, grisar, höns och givetvis en tupp som jobbar ihop med o helst före kyrkklockorna på morgonen. 
 
Bilden ovan är på Lotta och Vista Alegre som har varit tjurfäktningshäst men som idag kan piaffa!
 
Nu måste jag börja med det sista. 
Har precis klivit av Ubuato och dagens tredje lektion, kl är 19. 
Jag har ridit PIAFF!
Jag blev nästan tårögd första stegen när jag först förstod att det var det jag gjorde. Inte så konstigt tänker ni väl, jag som gråter för allt, men det här var ngt annat. 😍
Vilken känsla, vad roligt! Jag kan lära mig nya svåra saker!!!!
 
Dagens förstalektion var också super. Riverfield hann få nya dojor så jag slapp rida den svåra, stökiga Vanderflöten... 
Vi skuttade på riktigt bra och samlat ett rättuppstående som väl låg på ca 50-60 cm till slut. 
En riktigt bra och trevlig lektion kl elva, väldigt svettig, men roligt och utan skräck. 😉
Lunchen var också trevlig och god, en timme i solstolen, en halvbra lektion på Uzifor där mina ben levde ett eget liv som vanligt... 
Tur att man fick sluta BRA!!! 
Det här är livet!
 
 
Riverfield har fått nya skor.
 
 
 

Kommentarer

  • Den här maken säger:

    Piaff! Det var som sjutton, tjejen. Grymmeligen och vederbörligen impad.

    2013-05-23 | 10:22:02

Kommentera inlägget här: